środa, 15 czerwca 2016

Mądrości z bajek płynące #7

Zwierzogród

         Dziś wyjątkowo nie będzie żadnego cytatu, bo to, o czym chcę powiedzieć, dotyczy całego filmu, a głównie Judy Hoops.
oglądaliście "Zwierzogród"? Tak? Nie? Tak czy siak, bardzo polecam. To naprawdę świetna i wartościowa produkcja z dość dużą ilością humoru.
Główna bohaterka od dzieciństwa marzyła, by zostać policjantką. Jej rodzice nie traktowali jej zbyt poważnie. To takie typowe. Dorośli uważają, że dzieci są totalnie niepoważne i nie myślą realnie. Może i mają rację. Ale gdyby każdy myślał realnie i przyziemnie, to świat byłby szary!
Ja też byłam taką Judy Hoops. Pisałam swoje wypociny i fantazjowałam, że będę pisarką. Moja mama nie wierzyła w to, zresztą nikt nie wierzył. Mówiła: "Taak, na pewno". Żeby było na odczep się, ale wcale nie wierzyła wto. Koleżanka i rodzeństwo krytykowali mnie. Tata nawet nie chciał słyszeć tego, co napisałam. Ale tak jak Judy nie poddałam się i wciąż pisałam. I co teraz? Teraz mam bloga, którego czyta tylu ludzi i w którym daję im nadzieję. Teraz mam zajęte 3 miejsce w konkursie literackim. Teraz mam dwie skończone powieści i mnóstwo w trakcie pisania. Teraz mam opowiadanie opublikowane w gazecie. Teraz piszę sztukę, którą być może wystawimy w przyszłym roku z kołem teatralnym. Teraz mam na koncie całe mnóstwo opowiadań na różne tematy.
Tak, właśnie tak. A mam dopiero 17 lat. I niech mi ktoś teraz powie, że nie będę pisarką. Teraz wszyscy szanują to moje marzenie i je popierają. A przecież zaczęło się od głupich, nic nie znaczących marzeń w dzieciństwie, czyż nie?
Judy też tak zaczęła. Ale nie poddawała się, choć wszyscy mówili, że to nie ma najmniejszego sensu. Robiła wszystko, co mogła i osiągnęła swój cel. Udało jej się!
Pamiętaj, marzenia to nie są byle jakie myśli do zgniecenia. Są naprawdę ważne. Ktoś powiedział mi kiedyś, że to niemożliwe, by mieć pracę zgodną z naszymi zainteresowaniami. Bzdura! Po prostu nie można się poddawać. Jeśli ci zależy, to walcz. Zobacz, ile możesz osiągnąć! O ile piękniejsze jest życie, gdy robisz to, co naprawdę kochasz. O ile piękniejsze jest życie, jeśli twoje wysiłki odnoszą osiągane cele i dochodzisz tam, gdzie od początku planowałeś! Czy to nie piękne? Spróbuj, bo naprawdę warto. A potem, gdy będziesz już dorosły, czasu nie dasz rady cofnąć. Dlatego do dzieła! Nigdy nie jest za późno na spełnianie marzeń!


W ogóle "Zwierzogród" to świetny film i na pewno jeszcze nie raz się do niego odniosę. Można z niego wynieść wiele prawd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz