niedziela, 25 września 2016

Mądrości z bajek płynące #11

Zwierzogród

    Bardzo dużo ludzi ocenia innych po wyglądzie. Ok, wszyscy to robią. Każdy w jakimś stopniu. Chodzi jednak o to, że ludzi nieustannie się grupuje, nie znając ich nawet. Większość ludzi przyporządkowuje np. jednych do nieudaczników, innych do szczęściarzy, tamtych do lubianych osób, następnych do potencjalnych obiektów uwagi i tak dalej. Choćby szkoła jest tego najlepszym przykładem, O mnie np, większość na pierwszy rzut oka myśli, że jestem wielkim kujonem, mam same szóstki, jestem tak święta, nie wiem, co to życie i z jakimi problemami mogą zmagać się ludzie i w ogóle jestem tak bardzo delikatna. Wcale tak nie jest i dlaczego większość tak myśli. Wcale taka nie jestem. I mogłabym w tym momencie się poddać. Skoro oni mówią, że taka mam być, no to taka będę. Ale po co? Czy nie lepiej być po prostu sobą?
W Zwierzogrodzie też były takie stereotypy; głupi królik, szczwany lis itd. Nick poddał się i zachowywał się tak, jak lis powinien według ogółu. Ale Judy pokazała mu, że nie musi być tym, za kogo go biorą. Może być sobą.
Wybij się poza horyzonty! Nie pozwól na to, by inni decydowali kim masz być i jak masz żyć. Bądź sobą. Nie ma lepszej osoby niż ty a udając kogoś innego na pewno nie będziesz szczęśliwy. Po prostu bądź sobą!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz